Przejdź do głównej zawartości

Tworzenie logotypu firmy

Wszyscy przedsiębiorcy powinni zdawać sobie sprawę, że bardzo istotnym aspektem funkcjonowania współczesnego biznesu jest przygotowanie oraz wdrożenie kampanii reklamowej, której ważnym elementem jest zbudowanie spójnej identyfikacji wizualnej. Do podstawowych elementów identyfikacji wizualnej powinno się zaliczyć logotyp firmy. To głównie w oparciu o niego powstają materiały biurowe czy promocyjne, dlatego należy to zadanie oddać w ręce specjalistów, którzy przygotują dla nas w pełni fachowy logotyp.

Projekt logotypu dla firmy - co należy mieć świadomość tego? Na samym początku powinno się wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. Pierwszy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a więc nakreślenie założeń marketingowych firmy, celów biznesowych, jak również konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie trzeba jeszcze z dużą uwagą przeanalizować konkurencję, jak również branżę, w której działa firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a zatem wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient w każdej sytuacji otrzymuje co najmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto być świadomym także o tym, że na zaprezentowaniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny stopień to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają przykładowo przemianę barw. Musimy również zdawać s obie sprawę, że projekty znaków logo przygotowywane są przez specjalistycznych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do budowy grafik wektorowych. W specjalistycznych agencjach reklamowych poza wariantu podstawowego logotypu otrzymamy też opcje uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Polecana strona: projekty logotypów.