Projekt logotypu dla firmy - co należy mieć świadomość tego? Na samym początku powinno się wyjaśnić, że tworzenie logotypu to proces, który składa się z kilku podstawowych etapów. Pierwszy krok to wywiad ze zleceniodawcą, a więc nakreślenie założeń marketingowych firmy, celów biznesowych, jak również konkretnych oczekiwań co do projektu logotypu. Po tym etapie trzeba jeszcze z dużą uwagą przeanalizować konkurencję, jak również branżę, w której działa firma zleceniodawcy. Po tych dwóch wstępnych etapach można przystąpić do konkretnych prac twórczych, a zatem wcielanie pomysłów w życie, poprzez projektowanie. Klient w każdej sytuacji otrzymuje co najmniej kilka propozycji logotypu, dzięki czemu może zdecydować, który wariant najbardziej mu odpowiada. Warto być świadomym także o tym, że na zaprezentowaniu projektów proces się nie kończy, ponieważ kolejny stopień to wprowadzenie poprawek zaproponowanych przez klienta, które uwzględniają przykładowo przemianę barw. Musimy również zdawać s obie sprawę, że projekty znaków logo przygotowywane są przez specjalistycznych grafików stosujących specjalistyczne narzędzia, w głównej mierze programy do budowy grafik wektorowych. W specjalistycznych agencjach reklamowych poza wariantu podstawowego logotypu otrzymamy też opcje uzupełniające, które stanowią uzupełnienie księgi znaku, czyli wytycznych dotyczących stosowania elementów identyfikacji wizualnej.
Polecana strona: projekty logotypów.